Po ok. 2,5-miesięcznej przerwie wznawiamy przyjęcia zamówień na wykonanie w Indiach produktów z naszej oferty NA ZAMÓWIENIE.
Jak Państwo pamiętacie, główną przyczyną podjęcia przez nas decyzji o wstrzymaniu przyjęć zamówień był, i wciąż jest, bardzo chaotyczny i trudny do przewidzenia kurs USD/PLN z wyprzedzeniem 4-5 miesięcy, czyli w okresie realizacji zamówienia. Wyjaśniliśmy to w TYM komunikacie z 11 lipca.
Niestety, wciąż utrzymująca się bardzo burzliwa sytuacja polityczno-ekonomiczna i ciągła niepewność co do przyszłych notowań USD/PLN, wymusza na nas wprowadzenie nowej reguły do procesu realizacji zamówień – tzw. „indeksacji ceny”.
Drugą zmianą jaką musimy wprowadzić, jest podniesienie minimalnego progu zapełnienia się kontenera zamówieniami w okresie ich zbierania, jako niezbędnego warunku do zrealizowania całego transportu na dany termin. W październiku 2021 wprowadziliśmy wymóg zapełnienia na poziomie 60%, a od teraz będzie on wynosił 75%.
Naturalnie, po uspokojeniu się sytuacji (oby jak najszybciej), w ogóle zrezygnujemy z wymogu zapełnienia kontenera w jakimkolwiek stopniu – tak jak to było od połowy 2017 r. do października 2021 r.
INDEKSACJA CENY
Fakt wznowienia przyjęć zamówień nie oznacza, że przyczyna ich wstrzymania ustąpiła. Wręcz przeciwnie.
Postanowiliśmy jednak podjąć próbę wznowienia zamówień dzięki naszym klientom, którzy podczas wizyt w naszym sklepie stacjonarnym oraz w trakcie rozmów telefonicznych, kilkukrotnie sami zaproponowali nam abyśmy wprowadzili tzw. „klauzulę indeksacyjną”, czyli mechanizm wyrównujący cenę towaru skalkulowaną w dniu złożenia zamówienia w oparciu o obowiązujący w danym momencie kurs USD/PLN, do kursu z chwili finalnego rozliczenia po realizacji zamówienia. Co więcej, nasi klienci traktowali ten pomysł jako coś naturalnego w obecnej sytuacji ekonomicznej i nie budzącego żadnych kontrowersji.
W związku ze specyfiką naszych reguł dot. oferty NA ZAMÓWIENIE, indeksacja będzie dotyczyła tylko dopłaty, czyli 60% ceny towaru, ponieważ 40% jest przez nas pobierane z góry w postaci OPŁATY WSTĘPNEJ.
Mechanizm ten działałaby oczywiście w obie strony, co oznacza, że w przypadku gdyby w trakcie realizacji zamówienia złotówka się wzmocniła a nie osłabiła, to wysokość dopłaty byłaby niższa niż wyliczona w momencie składania zamówienia.
Wprowadzenie takiego mechanizmu nie mogłoby się obejść bez wprowadzenia odpowiednich zmian w naszym Regulaminie dla oferty NA ZAMÓWIENIE.
ZMIANY W REGULAMINIE dot. INDEKSACJI CENY
W artykule „II. DEFINICJE” ustęp 8 o treści:
„8. Ceny – wszystkie ceny podane na stronach internetowych Sprzedawcy są podawane w polskich złotych (PLN), są cenami brutto (tj. zawierają wszelkie składniki jak cła i podatki, w tym podatek VAT, oraz opłaty manipulacyjne). Ceną wiążącą dla stron jest cena całkowita, po której Klient zamówił Towar w zamówieniu. Podane ceny Towarów nie zawierają kosztu dostawy z Magazynu do Klienta, który zależy od sposobu jej realizacji.”
otrzymuje następujące brzmienie:
„8. Ceny – wszystkie ceny podane na stronach internetowych Sprzedawcy są podawane w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto, tj. zawierają wszelkie składniki jak cła i podatki, w tym podatek VAT, oraz opłaty manipulacyjne.
Ceny są skalkulowane na podstawie aktualnych kursów sprzedaży w parach walut USD/INR oraz USD/PLN. Po złożeniu zamówienia ceną wiążącą dla stron jest cena, po której Klient zamówił Towar w zamówieniu, z zastrzeżeniem, że 60% ceny (kwota dopłaty) zostanie zindeksowana do kursu sprzedaży (tabela „C”) USD podawanego przez NBP w dniu przesłania Klientowi ostatecznego podsumowania należności, a co nastąpi najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych po terminie Dostawy Towaru do Magazynu, tj. na końcu kilkumiesięcznego okresu realizacji zamówienia.
Podane ceny Towarów nie zawierają kosztu dostawy z Magazynu do Klienta.”
W artykule „VI. CENY I SPOSOBY PŁATNOŚCI” ustęp 5 o treści:
„5. W momencie zawarcia umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem wysokość dopłaty do pełnej Ceny Towaru pozostanie stała i będzie niezależna od późniejszych wahań kursów jakichkolwiek walut.”
zostaje usunięty.
W artykule VII. PŁATNOŚCI” ustęp 7 o treści:
„7. Po dostarczeniu Towaru do Magazynu, Sprzedawca w ciągu kilku dni (zwykle 2-4 dni) wykonana dokładne zdjęcia zamówionego Towaru i prześle je Klientowi e-mailem wraz z aktualnie sporządzoną wyceną wysyłki na adres wskazany dostawy (wycena nie dotyczy odbiorów osobistych). Po dokładnym obejrzeniu zdjęć i upewnieniu się, że Towar został wykonany zgodnie z zamówieniem, Klient dopłaci 60% Ceny wraz z kwotą za usługę wysyłki, o ile zdecyduje się na zlecenie wykonania takiej usługi przez Sprzedawcę.”
otrzymuje następujące brzmienie:
„7. Najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych po dostarczeniu Towaru do Magazynu, Sprzedawca wykona dokładne zdjęcia zamówionego Towaru i prześle je Klientowi poprzez e-mail. Wraz ze zdjęciami Klient otrzyma również ostateczną kalkulację Ceny, sporządzoną w oparciu o kwotę dopłaty (60% ceny Towaru) zindeksowaną do aktualnej ceny sprzedaży USD podawanej przez NBP. O ile Klient w trakcie składania zamówienia nie zaznaczył opcji „Odbiór osobisty”, otrzyma również wyliczenie kosztu Dostawy do Klienta na adres podany w zamówieniu,
Po dokładnym obejrzeniu zdjęć i upewnieniu się, że Towar został wykonany zgodnie z zamówieniem, Klient ureguluje zindeksowaną kwotę dopłaty (60% Ceny) wraz z kwotą za usługę dostawy, o ile zdecyduje się na zlecenie Sprzedawcy wykonanie takiej usługi.
W przypadku wycofania się Klienta z umowy z powodu różnicy pomiędzy Ceną z chwili złożenia zamówienia a indeksowaną, utraci on prawo do zwrotu Opłaty wstępnej (40% Ceny) a zamówiony Towar przejdzie na własność Sprzedawcy.”
Przykład wyliczenia z indeksacją Ceny:
Klientka zamówiła komodę w cenie 2500 zł podczas gdy kurs USD/PLN wynosił 4,90 zł.
W momencie złożenia zamówienia Opłata wstępna wyniesie 1000 zł (40% ceny) a dopłata 1500 zł (60% ceny).
Po upływie kilku miesięcy kurs USD/PLN zmienił się na 5,15 zł, a zatem w trakcie realizacji dolar podrożał o 25 groszy, co przekłada się na wzrost o 5%. Zatem kwota dopłaty 1500 zł zostanie powiększona o 5%, czyli wzrośnie do kwoty 1575 zł.
Klientka otrzyma następujące wyliczenie ostatecznej ceny komody:
1000 zł (niezmienna Opłata wstępna) + 1575 zł (ostateczna wysokość dopłaty) = 2575 zł.
WYŻSZY PRÓG ZAPEŁNIENIA KONTENERA
Jednocześnie podnosimy obowiązujący próg zapełnienia się kontenera zamówieniami jako warunku niezbędnego do realizacji wszystkich zamówień przyjętych na dany termin. Próg ten zostaje podniesiony z poziomu 60% do 75%.
Przy okazji przypominamy, że aktualny stan zapełniania kontenera można obserwować na TEJ stronie w sekcji „DOSTAWA W PRZYGOTOWANIU”.
Ewentualna decyzja o anulowaniu całego transportu będzie podjęta ostatniego dnia okresu wyznaczonego na przyjęcia zamówień. Wynika to z faktu, że zawsze większość zamówień była składana „na ostatnią chwilę”. Dlatego też, nawet jeśli na 1-2 tygodnie przed zamknięciem przyjęć będzie się wydawało, że kontener na pewno się już nie wypełni, przynajmniej w minimalnym stopniu dla realizacji, bo będzie miał np. 20% zapełnienia po ponad miesiącu zbierania zamówień, to wcale nie oznacza, że nie zapełni się do 75% (albo bardziej) w ciągu ostatniego tygodnia. Dlatego też trzeba poczekać do ostatniego dnia by się przekonać jaki będzie ostateczny rezultat.
Również ta zmiana pociąga za sobą konieczność dokonania zmiany zapisów w Regulaminie dla oferty NA ZAMÓWIENIE.
ZMIANA W REGULAMINIE dot. STOPNIA ZAPEŁNIENIA KONTENERA
W artykule V. ZAMÓWIENIA” i ustępie 18 o treści:
„18. W przypadku gdy kontener, w którym ma być przewieziony towar wykonany na termin realizacji, na który zostało złożone zamówienie, nie zostanie zapełniony towarami ze wszystkich zamówień złożonych na ten sam termin w co najmniej 60% jego pojemności, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania wszystkich zamówień przyjętych do realizacji na dany termin.
Decyzja o anulowaniu zostanie podjęta przez Sprzedawcę najpóźniej ostatniego dnia okresu wyznaczonego na przyjęcia zamówień na dany termin realizacji. W takim przypadku Sprzedawca w ciągu 24 godzin powiadomi o swojej decyzji wszystkich Klientów, którzy złożyli zamówienia na dany termin realizacji, oraz jednocześnie poprosi ich o potwierdzenie numeru rachunku na jaki ma im zwrócić Opłatę Wstępną wpłaconą na poczet złożonych zamówień. Powiadomienia zostaną wysłane pocztą elektroniczną na adresy e-mail podane w zamówieniach.
Zwrot Opłaty wstępnej nastąpi w ciągu 24 godzin od chwili potwierdzenia przez Klienta numeru rachunku bankowego.
W ramach gratyfikacji Sprzedawca prześle Klientowi unikalny kod bonu rabatowego upoważniającego do upustu cenowego w wysokości 2%. Bon będzie służył do jednorazowego wykorzystania w trakcie zakupów z oferty NA ZAMÓWIENIE lub DOSTĘPNEJ OD RĘKI (do wyboru przez Klienta). Bon nie będzie ograniczony czasowo ani kwotowo i będzie aktywny również dla towarów przecenionych.”
Wyrażenie „60%” zostaje zamienione na „75%”.