W celu jak najlepszej optymalizacji cen w ofercie Orange Tree, system raz na dobę automatycznie pobiera z NBP średnie kursy walut, na których opiera się nasza wymiana handlowa z Indiami, a następnie na ich podstawie odpowiednio modyfikuje końcowe ceny towaru.
Po zawarciu umowy następne płatności pozostaną już na stałym poziomie nie będą podlegały zmianom z powodu wahań kursów walut.
Oferujemy różne rodzaje rabatów – od naliczanych automatycznie w koszyku w zależności od wysokości jednorazowych zakupów (aktualna TABELA), poprzez różnorakie akcje rabatowe udzielone na poszczególne towary czy grupy towarów, po rabaty specjalne udzielane indywidualnym klientom w postaci kodów rabatowych.
Nie oferujemy usługi pośrednictwa w uzyskaniu kredytów konsumenckich.
Tak, wystawiamy faktury VAT zarówno dla konsumentów jaki i firm. Podane ceny zawierają podatek VAT 23%.
Tak, wystawiamy faktury wywozowe WNT z zerową stawką podatku VAT.
W przypadku tak zróżnicowanej oferty pod względem wymiarowym i wagowym jak nasza, nie jest możliwe stworzenie automatycznego cennika, który by optymalnie obliczał koszty dostawy. Wynika to z tego, że zdecydowana większość przesyłek mebli odbywa się na paletach, a na palecie można ustawić kilka towarów na raz. Ponieważ opłata jest „za paletę” a nie za ilość towarów na niej, więc Klient zapłaci tyle samo za wysłanie przykładowo samej komody co za tą samą komodę i 2 szafki nocne oraz lustro. Żaden znany nam system do kalkulacji kosztu dostawy nie oblicza optymalnego wykorzystania palet w celu zaoszczędzenia miejsca i kosztu przesyłki, może podać jedynie koszt dla każdej rzeczy osobno, ale wtedy, w przypadku zakupu kilku rzeczy na raz, Klient miałby podany dużo wyższy koszt dostawy niż będzie on wynosił w rzeczywistości po optymalnym wykorzystaniu palety przez nas.
O ile można by się pokusić o zrobienie algorytmu do takiego optymalnego obliczania wykorzystania miejsca na paletach, tak inne zmienne, które się na to nakładają, uniemożliwiają ją całkowicie. Są to m.in:
– Faworyzowanie pewnych adresów przez niektóre firmy kurierskie (np. duże ośrodki taniej a inne adresy drożej, niektórych adresów w ogóle nie obsługują), przez co w zależności od adresu dostawy musimy wybierać tą lub inną firmę kurierską by zaoszczędzić koszty, przy czym różne firmy mają różne ceny za taką samą usługę;
– Wciąż zmieniające się warunki dostaw oferowane przez różne firmy kurierskie (dopuszczalne wymiary, waga, opłaty paliwowe itd.).
System musiałby być więc połączony z systemami kilku firm kurierskich aby na bieżąco pobierać odpowiednie zmienne i dokonywać wyboru danej firmy oraz odpowiednio dostosowywać naszą wycenę. Nie istnieje możliwość takiego sprzężenia systemów, a nawet gdyby istniała, to po naszej stronie potrzebny byłby następny algorytm do analizy tego skomplikowanego zbioru danych.
To nie wszystko, ponieważ nawet przy optymalnym wykorzystaniu palet i po wyborze najbardziej optymalnego przewoźnika, w pewnym punkcie Klientowi bardziej opłaci się skorzystanie z naszego transportu indywidualnego.
Przykładowo jego towar zmieści się na dwóch paletach po 210 zł, czyli koszt wysyłki wyniesie go 420 zł. Transport indywidulany do Lubina raczej nie będzie tańszy, więc wybierze kuriera. W sytuacji kiedy jednak miałby 3 palety, czyli koszt miałby wynieść 630 zł, wtedy zapewne wybierze nasz transport indywidualny, który będzie tańszy.
Aby dokonać optymalnego wyboru sposobu dostarczenia towaru, potrzebny byłby więc trzeci algorytm dokonujący odpowiedniej analizy, biorący pod uwagę adresy docelowe, aktualne stawki przewozowe itd.
Co więcej, w przypadku towaru na zamówienie, którego wysyłka będzie realizowana za kilka miesięcy, w ogóle jest niemożliwe obliczenie kosztu „na dziś”, ze zrozumiałych względów.
Dlatego też w przypadku naszej oferty nawet nie staraliśmy stworzyć automatycznego cennika podającego wyliczenia kosztów dostawy. Podajemy go klientowi tuż przed wysyłką biorąc pod uwagę te wszystkie zmienne wymienione powyżej, a Klient podejmuje decyzję czy chce skorzystać z naszej oferty dostawy czy też preferuje odbiór osobisty lub inny.
W razie jakichkolwiek wątpliwości przez zakupem należy się z nami skontaktować e-mailem lub telefonicznie. Chętnie podamy wycenę dostawy danego towaru/towarów na dzień bieżący.
Zaznaczając opcję „Do ustalenia”, Klient sygnalizuje nam jedynie prośbę o wycenę dostawy w momencie realizacji wysyłki i nie będzie zobligowany do skorzystania z naszej usługi.
Klient jest zobligowany do odebrania towaru sprowadzonego na zamówienie, lub zakupionego z oferty dostępnej od ręki, w ciągu 30 dni.
Po przekroczeniu tego terminu zostaną naliczone opłaty magazynowe wg stawek podanych w naszym Regulaminie.
Wysyłkę realizujemy natychmiast po otrzymaniu pełnej należności za towar oraz usługę wysyłki. Zwykle następnego dnia roboczego.
W przypadku dostawy kurierem nie ma takiej możliwości. Kurierzy dostarczają towar w dość szerokich widełkach czasowych danego dnia.
Standardowo mamy jednak wykupioną tzw. usługę PDI, polegającą na telefonicznym, lub poprzez SMS, powiadamianiu odbiorcy o dostawie na ok. godziny przed przyjazdem kuriera.
Firma kurierska, wady i zalety:
Wadą jest podwyższone ryzyko uszkodzenia towaru, ponieważ kurierzy nie wożą towarów bezpośrednio od nadawcy do odbiorcy, lecz po drodze przeładowują je do magazynu, a następnie ponownie do samochodu, który jedzie już bezpośrednio do odbiorcy. Kilkakrotne przeładowywanie towaru z natury rzeczy nie sprzyja jego bezpieczeństwu. Ryzyko takie zmniejsza się radykalnie w przypadku przesyłek paletowych, które są obligatoryjne dla większych mebli.
UWAGA! Należy bezwzględnie pamiętać o sprawdzeniu stanu towaru w momencie jego odbioru i spisania protokołu w razie jego uszkodzenia. Kurier ma obowiązek poczekania na rozpakowanie i ogólne sprawdzenie stanu towaru (nawet jeśli opakowanie nie będzie uszkodzone). Każdy kurier ma przy sobie protokół uszkodzenia. Należy też pamiętać o zrobieniu zdjęć uszkodzeń oraz opakowania. Sporządzenie protokołu jest niezbędnym warunkiem do uzyskania odszkodowania w przypadku uszkodzenia towaru.
Inną wadą jest to, że kurier nie ma żadnego obowiązku wniesienia przesyłek do domu czy mieszkania, a w przypadku takich towarów jak meble, nie miałby nawet takiej możliwości ponieważ pracuje sam. Dostawa następuje „pod drzwi” (w sensie najbliższego możliwego punktu dla adresu dostawy osiągalnego dla samochodu transportowego) a Klient musi być przygotowany na wniesienie towaru we własnym zakresie.
Zaletą usługi kurierskiej jest szybkość dostawy i najniższy koszt w przypadku wysyłki 1-3 pozycji.
Transport indywidualny „łączony”, wady i zalety:
Wadą jest dłuższy czas oczekiwania, zwykle do dwóch tygodni. Wynika to z konieczności zebrania kilku zamówień na dostawę z danego obszaru w Polsce i wyekspediowania ich w jednym transporcie.
Wadą jest również wyższa cena w przypadku pojedynczych towarów, ponieważ minimalny koszt oscyluje w granicach kilkuset złotych.
Zaletą jest natomiast niższy koszt w przypadku wysyłki kilku mebli. Cena zaczyna się zwykle wyrównywać z kosztem usługi firmy kurierskiej na poziomie 2-4 pozycji i staje się znacznie bardziej atrakcyjna w przypadku większej ilości towaru. Przykładowo wysyłka ponad 20 dużych mebli z Warszawy do Krakowa jest możliwa za sumę poniżej 1000 zł, co w żadnym przypadku nie byłoby możliwe za pośrednictwem firmy kurierskiej.
Drugą zaletą jest wyższe bezpieczeństwo przewożonego towaru. Nie tylko dlatego, że nie jest przeładowywany w magazynach tak jak w przypadku firm kurierskich, ale również z powodu profesjonalnego przygotowania samochodów do przewozu mebli (okładziny, pasy, ochraniacze itp.) oraz doświadczenia wyspecjalizowanych kierowców w transporcie i rozładunku tego typu towarów.
Trzecią zaletą jest możliwość wysłania praktycznie każdego towaru z naszej oferty, co czasem jest niemożliwe w przypadku firm kurierskich ze względu na gabaryty czy wagę.
Wreszcie, istnieje też realna szansa na udzielenie pomocy przez kierowcę przy wniesieniu towaru, aczkolwiek w każdym przypadku Klient powinien być przygotowany do sytuacji, że kierowca z jakichś względów takiej pomocy nie udzieli, np. z powodu ograniczenia czasowego. Podobnie jak w przypadku firm kurierskich, kierowca nie ma obowiązku wniesienia towaru.
Transport indywidualny „ekskluzywny”
To opcja dla osób z większymi zakupami, i którym zależy na szybkiej dostawie. Transport jest realizowany samochodem o gabarytach odpowiednich do ilości towaru. Termin dostawy może być zrealizowany prawie od ręki i pod dowolny adres, również zagraniczny.
Transport własny „Orange Tree”
Inną formą dostawy jest transport naszym samochodem ciężarowym, ale tylko w promieniu 30 km od naszego magazynu w Majdanie gm. Wiązowna (w praktyce jest to Warszawa i bliska okolica). Opłata za dojazd wynosi 3 zł/1km licząc trasę w obie strony (odległość pomnożona przez 2), jednak nie mniej niż 50 zł. Jest to opłata za dojazd „pod adres” i nie uwzględnia wynagrodzenia za ew. wniesienie lub pomoc przy wniesieniu towaru. Koszt ew. wniesienia jest ustalany przez kierowcę na miejscu, po zapoznaniu się z rzeczywistymi warunkami wniesienia danego towaru.
Obszerne informacje na temat reklamacji oraz procedury reklamacyjnej, można znaleźć w naszym Regulaminie w rozdziale „Gwarancja i procedury reklamacyjne”. W skrócie najważniejsze informacje:
Rękojmią objęte są wszystkie towary przez okres 12 miesięcy w zakresie:
Za wadę Towaru uznajemy:
Tematykę „wad towaru”, oraz kwestię naszej odpowiedzialności w tym zakresie, reguluje nasz Regulamin w dziale „Definicje wady towaru”.
Jeśli towar ma wadę w rozumieniu postanowień naszego Regulaminu lub jeśli jest niezgodny z opisem i umową, Klient ma prawo do odmowy jego przyjęcia i do otrzymania zwrotu kwoty wpłaconej na jego zakup w pełnej wysokości, w tym Opłaty Wstępnej i ew. wydatków poniesionych na dostawę (o ile zostały poniesione).
Do produkcji mebli w Indiach używane są cztery podstawowe gatunki drewna: mango, akacja azjatycka, tek, i coraz rzadziej drewno sezamowe (shisham). Zdarza się również drewno różane (rose wood), sosna tybetańska (inna odmiana niż w Europie), stare drewno z podkładów kolejowych (slipper wood), a także tzw. „jungle wood”, czyli „drewno z lasu”.
Osobną kategorią jest tzw. drewno „reclaimed”, czyli „z odzysku”, zwane też drewnem ekologicznym ze względu na powtórne wykorzystanie i tym samym zaoszczędzenie drzewostanu. Jest to stare drewno różnych gatunków drzew pozyskane z rozbiórki rozmaitych konstrukcji drewnianych.
Wszystkie one posiadają znacznie większą zawartość substancji oleistych niż europejskie gatunki drewna, przez co są bardziej odporne na niekorzystne działanie wilgoci.
Obecnie w Indiach nie jest znane ani tym bardziej używane do produkcji drewno palisandrowe. Od kilkudziesięciu lat praktycznie nie istnieją plantacje tego gatunku drzewa na terenie Indii.
Zabarwienie przypominające oryginalny palisander uzyskuje się stosując odpowiedni kolor bejcy. Ponieważ nie stosujemy oryginalnego nazewnictwa do imitacji, dlatego nie ma w naszej ofercie „palisandru”.
Większość mebli jest wykonana współcześnie i następnie postarzana za pomocą różnych sposobów, głównie techniką wielowarstwowego nakładania farb, następnie ich przecierania, skrobania, czy też patynowania specjalnymi miksturami.
Inną grupą mebli są egzemplarze łączone, czyli takie, w których pewne elementy są rzeczywiście stare, a cała reszta jest nowa i odpowiednio patynowana aby pasowała charakterem do starych części. Przykładem są szafy z nową obudową i starymi drzwiami, czy stół z blatem wykonanym ze starych drzwi i nową podstawą.
Ostatnią grupą są towary w całości stare (czasem nawet kilkusetletnie), które na swoje potrzeby nazywamy „antykami”.
Praktycznie wszystkie są woskowane, lecz w ofercie na zamówienie można zamówić wersję lakierowaną.
Naszym zdaniem wosk ma zdecydowaną przewagę na lakierem, ponieważ:
W przypadku mechanicznych uszkodzeń powierzchni (zarysowanie, płyn, temperatura) wosk można naprawić miejscowo i w ciągu kilku minut, natomiast w przypadku powierzchni lakierowanej, trzeba zeszlifować całą płaszczyznę, na której wystąpiło uszkodzenie, a następnie ją zalakierować, co jest procesem nieporównanie bardziej pracochłonnym i wymagającym wiedzy oraz doświadczenia, a także odpowiednich warunków.
Każda powierzchnia z czasem się zużywa, następuje zmatowienie, pojawiają się drobne rysy i całość zaczyna wyglądać coraz gorzej. W przypadku powierzchni woskowanej, można ją odnowić bardzo szybko i tanio, a czynność ta nie wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Wystarczy puszka wosku do mebli i pół godziny czasu. W przypadku mebla lakierowanego, należy zeszlifować praktycznie całą powierzchnię i położyć lakier od nowa. W warunkach domowych jest to czynność praktycznie nie do wykonania, a zlecenie jej na zewnątrz często może przekroczyć koszt samego mebla.
Do tego dochodzi przyjemność obcowania z żywym, oddychającym drewnem, a nie czymś zamkniętym w szczelnej powłoce, ale to już nasze indywidualne odczucie i ocena.
Jednym powodem, dla którego należy się zdecydować na lakier, jest zamiar użytkowania mebla w szczególnych warunkach. Można tu wymienić np. szafkę pod umywalkę, która będzie miała częsty kontakt z wodą.
W zdecydowanej większości są to nierozbieralne monolity. Dlatego przed zakupem dużych mebli należy dokładnie wymierzyć drogi transportowe (winda, drzwi, załamania schodów) aby uniknąć „niespodzianek” podczas wnoszenia mebla.
Wyjątkiem są stoły i ławy kawowe (ale nie wszystkie), od których można odkręcić nogi. Demontaż może dotyczyć również łóżek czy drzwi (oddzielnie skrzydła i futryna).
W celu obniżenia wagi jakiegoś ciężkiego mebla na czas transportu i wniesienia, na życzenie możemy zdemontować jakiś element, o ile to będzie możliwie. Przykładem może być demontaż drzwi w szafie. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę wyjęcie półek czy szuflad.
Meble malowane nie wymagają praktycznie żadnej specjalnej konserwacji. Raz na pewien czas (wg uznania) można je przetrzeć specjalnym mleczkiem z dodatkiem wosku (dostępne w każdym markecie budowlanym) ale nie jest to wymagana czynność.
Meble woskowane należy zawoskować raz na jakiś czas. Z naszego doświadczenia wynika, że przy normalnym użytkowaniu warto przeprowadzić taką czynność raz na rok, choć również nie jest to konieczne. Chodzi wyłącznie o ogólne odczucie „nowości” i „świeżości”. Mebel sam „poprosi” o wosk swoim wyglądem (przyblaknięcie, zmatowienie, nierówne odcienie). Jest to czynność prosta i szybka. Wystarczy na nią poświęcić od kilkunastu do kilkudziesięciu minut czasu w zależności od wielkości i stopnia skomplikowania mebla.
Jak zawoskować mebel?
Na całej powierzchni należy rozprowadzić miękką szmatką cienką warstwę wosku do mebli, odczekać kilkanaście minut na jego podeschnięcie, a następnie całość lekko przepolerować kilkoma okrężnymi ruchami za pomocą czystej, miękkiej szmatki, najlepiej flanelowej. To wszystko.
Podobnie należy postąpić w przypadku mebli lakierowanych i lakierowanych oraz woskowanych.
UWAGA! Do codziennego czyszczenia nie należy używać chemicznych środków w płynie lub w sprayu, ponieważ z reguły uszkadzają warstwę wosku. Mogą powstać jaśniejsze matowe plamy. Nie uszkodzi to samego drewna, jednak będzie wymagało zawoskowania całej uszkodzonej powierzchni od nowa.
Używajmy podkładek pod gorące i mokre przedmioty!
Należy unikać stawiania bezpośrednio na meblu gorących przedmiotów, np. kubka z herbatą, gdyż w tym miejscu nastąpi uszkodzenie wosku, co objawi się mlecznym i matowym przebarwieniem. W takim przypadku należy delikatnie usunąć uszkodzony wosk i zawoskować to miejsce od nowa. Do usunięcia uszkodzonego wosku można wykorzystać np. drewniany nożyk kuchenny czy łyżeczkę z elastycznego tworzywa.
Sklep „Orange Tree” powstał w sierpniu 2004 roku. Od tego czasu zdobyliśmy bogatą wiedzę z zakresu wzornictwa i materiałoznawstwa meblarskiego w Indiach, technik wytwórczych oraz sposobów konserwacji i naprawy mebli, jak również odpowiedniego przygotowania towaru do wysyłki.
Jesteśmy bezpośrednim importerem. Towar sprowadzamy pracując z producentami w Indiach bez pośredników. Bierzemy pełną odpowiedzialność za jakość i zgodność z opisem towarów w naszej ofercie.
Tak. Zmiany dotyczące kolorystyki i wykończenia nie powodują zmiany ceny i można się ograniczyć do dodania notatki do zamówienia w specjalnym okienku do uwag na następnym etapie za koszykiem. Wyjątkiem jest sytuacja gdy mają zostać użyte farby metaliczne (złota, srebrna czy miedziana), które są znacznie droższe niż zwykłe. W takim przypadku niezbędna będzie uprzednia wycena. W celu skierowania zapytania prosimy skorzystanie z formularza kontaktowego na stronie danego produktu.
Przykłady jak opisać zmianę koloru i wykończenia
Najlepszym sposobem jest wskazanie jakiekolwiek innego wyrobu z naszej oferty na zamówienie jako przykładu (nie musi to być ten sam rodzaj mebla). Należy podać kod produktu lub link. Bardzo dobrze, jeśli zarówno kolor jak i wykończenie (sposób przetarcia, drapania, crackle paint i inne techniki) mogą zawierać się w jednym przykładzie. Ułatwi to pracę wykonawcy. Jeśli jednak nie można znaleźć takiego przykładu, to należy podać jeden przykład na sam kolor a inny na wykończenie.
Przykład 1:
„Proszę o kolorystykę i wykończenie całego mebla takie jak na MA-1234„
Przykład 2:
„Kolor podstawy taki jak na MA-1234 a sposób przetarcia taki jak na MA-4321. Uchwyty pomalowane na kolor drzwiczek. Kolor i wykończenie blatu takie jak na MA-4567. Wnętrze bez zmian. „
W przypadku bardziej precyzyjnych czy nietypowych oczekiwań co do samego koloru, należy podać jego symbol z palety RAL Classic ( LINK ) oraz oddzielnie wskazać przykład z naszej oferty na samo wykończenie.
Przykład 1:
„Proszę o kolor RAL 2012 na frontach szufladek i RAL 5012 na całym meblu włącznie z blatem. Nie dotyczy pleców. Sposób wykończenia proszę pozostawić jak na zdjęciu.„
Przykład 2:
„Kolor podstawy taki jak na MA-1234 a blat taki jak na MA-4567. Kolor wewnątrz taki jak w MA-7654. Sposób przetarcia taki jak na MA-4321.„
W razie niejasności skontaktujemy się Państwem po złożeniu zamówienia w celu ich wyjaśnienia.
Zastrzeżenie. Kolory widoczne na ekranie nigdy nie będą w 100% zgodne z kolorem w oryginalnym wzorniku. Wynika to z niedokładności wyświetlania kolorów na popularnych (nieprofesjonalnych) wyświetlaczach, ich indywidualnych ustawień oraz warunków oświetleniowych w danym momencie i otoczeniu (odbicia kolorów ze ścian czy zasłon, rodzaj oświetlenia, jego natężenie itd.). Aby zminimalizować margines błędu, zalecamy obejrzenie kolorów na fizycznymi wzorniku RAL Classic w świetle dziennym – np. w sklepie z farbami.
Nie zawsze, ale w większości przypadków istnieje możliwość zmiany wymiarów lub wprowadzenia modyfikacji konstrukcji, jednak każda taka zmiana wymaga uprzedniej konsultacji i wyceny. Przed zakupem prosimy o przesłanie opisu oczekiwanych zmian za pomocą formularza kontaktowego na stronie danego produktu.
Po akceptacji wyceny przeróbki mebla wystawimy na stronie sklepu specjalnie dla Państwa przygotowaną pozycję z odpowiednio zmienionymi parametrami i prześlemy Państwu link do niej e-mailem. Zamówienie prosimy złożyć w standardowy sposób poprzez koszyk.
Maksymalny termin na składanie zamówień na najbliższy możliwy transport jest automatycznie obliczany i wyświetlany na stronie każdego produktu.
UWAGA! Termin ten może ulec skróceniu bez zapowiedzi w przypadku wcześniejszego wyczerpania się wolnego miejsca w kontenerze. Obowiązuje zasada „co nastąpi pierwsze”, dlatego też zalecamy by nie czekać ze złożeniem zamówienia do ostatniego momentu.
Nie. Po zawarciu umowy następne płatności pozostaną już na stałym poziomie nie będą podlegały zmianom z powodu wahań kursów walut.
Klient ma prawo do wycofania się z zamówienia po wpłaceniu opłaty wstępnej (40% ceny towaru) i przyjęciu zamówienia do realizacji, lecz nie będzie uprawniony do otrzymania jej zwrotu. Nie będzie zobligowany jedynie do dokonania dopłaty (60% ceny towaru).
W momencie otrzymania opłaty wstępnej i zatwierdzenia zamówienia do realizacji, system automatycznie składa zamówienie na wykonanie danego towaru w Indiach, a tym samym, jako bezpośredni zamawiający, będziemy zobligowani do zapłaty za niego i sprowadzenia go do Polski na własny koszt niezależnie od faktu rezygnacji przez Klienta.
Niektóre towary są produkowane w pewnych minimalnych ilościach. Nie jest to wymóg zależny od nas lecz od producenta w Indiach. Generalnie obowiązuje schemat – im mniejsza i tańsza rzecz, tym większą ilość trzeba zamówić.
Tak. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Klient ma prawo do zwrotu towaru zakupionego na odległość bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od objęcia go w posiadanie.
Jednakże na mocy odrębnych przepisów Kodeksu Cywilnego, prawo takie nie obejmuje rzeczy wykonanych na specjalne zamówienie, a takimi są wszystkie towary z oferty na zamówienie. Niemniej, nasza firma daje swoim Klientom przywilej zwrotu towaru nawet w takiej sytuacji, jednak Klient nie będzie uprawniony do otrzymania zwrotu opłaty wstępnej (40% ceny towaru), ponieważ na jego wyraźne zlecenie i za jego zgodą na ten warunek (postanowienia Regulaminu) złożyliśmy zamówienie na wykonanie danego towaru w Indiach i tym samym zostaliśmy zobligowani do jego zakupu oraz sprowadzenia go do Polski (wykonania nieodwracalnej usługi) w celu przekazania go Klientowi.
Klient będzie natomiast uprawniony do otrzymania zwrotu kwoty dopłaty (60% ceny towaru), o ile dokonał takiej opłaty przed momentem zgłoszenia woli odstąpienia od umowy.
Minimalny czas oczekiwania to 3 miesiące a maksymalny 6 miesięcy.
Na wyprodukowanie zamówionego mebla Indie zastrzegają sobie 45 dni. Do tego czasu trzeba doliczyć okres od momentu wyprodukowania mebla do momentu planowanego wysłania transportu z Indii, oraz samą podróż do Polski, która składa się z kilku etapów i trwa w sumie ok. 2 miesięcy.
Tak, istnieje takie możliwość. Może być to spowodowane różnymi czynnikami i na różnych etapach podróży. Począwszy od pierwszego etapu, czyli od wyjazdu transportu z fabryki do portu morskiego w Indiach. Przykładowo latem 2017 roku wystąpiły tam niezwykle silne ulewy i powodzie, które spowodowały wstrzymanie ruchu kołowego (również kolei) na ponad tydzień czasu. Z tego powodu nasz transport nie mógł dojechać do portu w zaplanowanym terminie.
Taka sytuacja jak powyższa, może też spowodować duże spiętrzenie transportów w porcie, przez co może się zdarzyć, że nasz kontener nie zostanie załadowany na statek z powodu braku miejsca i musi czekać tydzień czasu na następny.
Plany może też pokrzyżować pogoda w Europie. W 2018 roku zdarzyło się, że z powodu bardzo silnego sztormu nasz statek musiał czekać kilka dni w pobliżu portu w Rotterdamie na możliwość bezpiecznego wpłynięcia.
Inny przykład, choć bardzo wyjątkowy: W marcu 2020 roku wybuchła pandemia Covid-19, która całkowicie zablokowała jakąkolwiek możliwość produkcji na 2 miesiące z powodu licznych lockdownów w Indiach.
Przez cały czas monitorujemy tempo prac i przemieszczanie się transportu oraz odpowiednio modyfikujemy datę dostawy. W momencie kiedy nastąpi taka zmiana, nasz system automatycznie wyśle do każdej zainteresowanej osoby e-mail z informacją o zmianie terminu dostawy. Staramy się również podać przyczynę zmiany terminu.
Taka sytuacja może się zdarzyć jeśli w aktualnie wypełnianym kontenerze pozostało już zbyt mało wolnego miejsca aby umieścić w nim wszystkie towary z zamówienia. W takiej sytuacji system sam zaproponuje załadowanie części towaru do transportu, w którym jest jeszcze miejsce, a pozostałą część do późniejszego.
Na następnym etapie za koszykiem (strona ZAMÓWIENIE) zamawiający może samodzielnie przesunąć towary z wcześniejszej dostawy do późniejszej, tak aby wszystkie dotarły w tym samym terminie. Przesunięcia w odwrotną stronę, czyli z późniejszego transportu do wcześniejszego, nie jest możliwe.
Nie. W ofercie dostępnej od ręki znajduje się towar już wykonany i wszelkie ewentualne zmiany kolorystyczne, dotyczące wykończenia lub konstrukcji, są bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do wykonania.
Aby zakupić towar w dowolnie wybranej kolorystyce, lub też wprowadzić zmiany wymiarowe czy konstrukcyjne, należy złożyć zamówienie w dziale „OFERTA NA ZAMÓWIENIE” i poczekać na wykonanie zamówionego towaru.
Wykonujemy niektóre proste prace za dodatkową opłatą. Zwykle są to:
Każda praca wyceniania jest indywidualnie.
Do koszyka można dodać tylko tyle sztuk towaru ile znajduje się w magazynie.
Zgodnie z przepisami UE regulującymi zakupy na odległość, przyjmujemy zwrot towaru bez podania przyczyn w ciągu 14 dni od momentu otrzymania towaru przez nabywcę.
Koszt zwrotu obciąża nabywcę.
W przypadku uszkodzenia towaru zastrzegamy sobie prawo do odmowy jego przyjęcia.
Nie przyjmujemy przesyłek „za pobraniem”.
Nie przewidujemy możliwości zwrotu towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym, lecz oferujemy możliwość wypożyczenia towaru na 24 godziny.
Aby dokonać wypożyczenia wymagana jest wpłata kaucji w wysokości 100% wartości towaru.
Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia wypożyczonego towaru w przypadku jego uszkodzenia.
Tak, jest taka możliwość. Meble oraz niektóre inne towary (np. lampy) wypożyczamy na 24 godziny, a w uzasadnionych przypadkach, na 48 godzin (duża odległość, zła pogoda, święto itp.). Wypożyczenia dokonujemy po zdeponowaniu kaucji w pełnej wysokości wartości danego towaru. Zwracany towar nie może być w żaden sposób uszkodzony (zarysowania, złamania, pęknięcia, zaplamienia, odpryski itp.).
UWAGA! W przypadku wpłacania kaucji warto pomyśleć o przygotowaniu gotówki, ponieważ po wpłacie kartą, w momencie zwrotu gotówki będziemy zmuszeni do potrącenia 2% z wpłaconej kwoty tytułem wyrównania kosztów opłat bankowych.
W sklepie stacjonarnym przyjmujemy płatności wszystkimi popularnymi kartami płatniczymi.
Jeśli wśród powyższych pytań i odpowiedzi nie ma poruszonego problemu, który Państwa interesuje, bardzo prosimy o zadanie pytania poprzez formularz na stronie KONTAKT. Odpowiedzi udzielimy pocztą i uzupełnimy nasz dział FAQ (odpowiedzi na często zadawane pytania).
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.