Automatyczny rabat w koszyku przy zakupach
za kwotę ponad 5 tys.
Poniżej znajdziecie Państwo bieżące informacje związane z realizacją i dostawą tego transportu do naszego magazynu. Wszystkie dane będziemy na bieżąco uaktualniać.
Statek EUGEN MAERSK o godz. 7.50 zacumował w porcie w Hamburgu.
Teraz kontener zostanie zdjęty ze statku i przejdzie odprawę celną. Szacujemy, że wyruszy w drogę do naszego magazynu 28 marca.
MAERSK przesunął dziś datę dobicia do portu w Hamburgu z 22 na 24 marca (załączamy odpowiedni fragment z trackingu MAERSK).
Dalsze daty zmienimy w naszym śledzeniu odpowiednio.
W tej chwili (godz. 21.25) statek EUGEN MAERSK stoi zakotwiczony na morzu w odległości ok. 100 km od wejścia do kanału prowadzącego do portu.
Kontener z zamówionymi przez Państwa towarami wyruszył już z portu Colombo na Sri Lance i płynie na pokładzie statku EUGEN MAERSK w kierunku Kanału Sueskiego. Wg grafiku MERSK transport dotrze do Hamburga 22 marca.
Przypominamy, że:
Pozycja statku jest ustalana na podstawie cyklicznych sygnałów radiowych UKF (system AIS) a nie pozycjonowania poprzez satelity (system GPS).
Niestety nie wszędzie sygnały AIS są odbierane wystarczająco często, co powoduje czasem spore opóźnienia w zobrazowaniu aktualnej pozycji statku. Zależy to od nasycenia danego obszaru antenami odbiorczymi, które odbierają sygnały ze statków z odległości do ok. 15 km. Odległość ta zależy jeszcze od wysokości na jakiej jest umieszczona antena nadawcza na statku.
W niektórych punktach globu sygnały AIS są odbierane wyjątkowo rzadko, co powoduje duże opóźnienia w wizualizacji aktualnej pozycji statku – nawet do 2-3 dni. Taki najbardziej „ślepy” obszar (z tych, które nas interesują) znajduje się wzdłuż wybrzeży Omanu i Jemenu, czyli pod Półwyspem Arabskim. Później pozycja statku powinna być już aktualizowana znacznie częściej. Opóźnienia nie powinny być większe niż kilka minut, do maksymalnie kilku godzin.
Drugim takim obszarem, gdzie występują problemy z odbiorem sygnałów radiowych, jest Zatoka Biskajska, czyli obszar pomiędzy Hiszpanią a kanałem La Manche. Tam opóźnienie wyniesie zapewne dobę plus kilka godzin.
Są oczywiście serwisy z pozycjonowaniem GPS, lecz nie znamy żadnego darmowego, który moglibyśmy udostępnić publicznie.
Kontener z zamówionymi przez Państwa towarami został rozładowany ze statku IRENES RAY w porcie Kolombo na Sri Lance i będzie oczekiwał na załadunek na statek EUGEN MAERSK, którym popłynie już do docelowego portu w Hamburgu.
Załadunek na EUGEN MAERSK ma nastąpić 2 marca.
W związku z tym, usuwamy lik do śledzenia statku IRENES RAY z punktu 4 w śledzeniu transportu, ponieważ jego rola już się zakończyła, i umieszczamy tam link do śledzenia statku EUGEN MAERSK.
Przypominamy, że:
Pozycja statku jest ustalana na podstawie cyklicznych sygnałów radiowych UKF (system AIS) a nie pozycjonowania poprzez satelity (system GPS).
Niestety nie wszędzie sygnały AIS są odbierane wystarczająco często, co powoduje czasem spore opóźnienia w zobrazowaniu aktualnej pozycji statku. Zależy to od nasycenia danego obszaru antenami odbiorczymi, które odbierają sygnały ze statków z odległości do ok. 15 km. Odległość ta zależy jeszcze od wysokości na jakiej jest umieszczona antena nadawcza na statku.
W niektórych punktach globu sygnały AIS są odbierane wyjątkowo rzadko, co powoduje duże opóźnienia w wizualizacji aktualnej pozycji statku – nawet do 2-3 dni. Taki najbardziej „ślepy” obszar (z tych, które nas interesują) znajduje się wzdłuż wybrzeży Omanu i Jemenu, czyli pod Półwyspem Arabskim. Później pozycja statku powinna być już aktualizowana znacznie częściej. Opóźnienia nie powinny być większe niż kilka minut, do maksymalnie kilku godzin.
Drugim takim obszarem, gdzie występują problemy z odbiorem sygnałów radiowych, jest Zatoka Biskajska, czyli obszar pomiędzy Hiszpanią a kanałem La Manche. Tam opóźnienie wyniesie zapewne dobę plus kilka godzin.
Są oczywiście serwisy z pozycjonowaniem GPS, lecz nie znamy żadnego darmowego, który moglibyśmy udostępnić publicznie.
Kontener z zamówionymi przez Państwa towarami został załadowany na statek i już wypłynął z portu Mundra w Indiach. Możecie Państwo śledzić pozycję statku na mapie pod tym odnośnikiem: IRENES RAY
Czas ostatniej detekcji sygnału określającego pozycję statku będzie widoczny na dole karty statku.
Statek płynie w tej chwili w odwrotnym kierunku niż gdyby płynął najkrótszą drogą do Europy, ponieważ ma popłynąć na Sri Lankę (pod drodze zatrzyma się jeszcze w porcie Pipavav) gdzie w porcie Kolombo kontener ma zostać przeładowany na inny statek o nazwie EUGEN MAERSK, który popłynie już do portu docelowego, czyli do Hamburga. Przeładowanie ma nastąpić 2 marca. W momencie gdy to nastąpi, wymienimy link do pozycji statku w punkcie 4 śledzenia transportu.
Pozycja statku jest ustalana na podstawie cyklicznych sygnałów radiowych UKF (system AIS) a nie pozycjonowania poprzez satelity (system GPS).
Niestety nie wszędzie sygnały AIS są odbierane wystarczająco często, co powoduje czasem spore opóźnienia w zobrazowaniu aktualnej pozycji statku. Zależy to od nasycenia danego obszaru antenami odbiorczymi, które odbierają sygnały ze statków z odległości do ok. 15 km. Odległość ta zależy jeszcze od wysokości na jakiej jest umieszczona antena nadawcza na statku.
W niektórych punktach globu sygnały AIS są odbierane wyjątkowo rzadko, co powoduje duże opóźnienia w wizualizacji aktualnej pozycji statku – nawet do 2-3 dni. Taki najbardziej „ślepy” obszar (z tych, które nas interesują) znajduje się wzdłuż wybrzeży Omanu i Jemenu, czyli pod Półwyspem Arabskim. Później pozycja statku powinna być już aktualizowana znacznie częściej. Opóźnienia nie powinny być większe niż kilka minut, do maksymalnie kilku godzin.
Drugim takim obszarem, gdzie występują problemy z odbiorem sygnałów radiowych, jest Zatoka Biskajska, czyli obszar pomiędzy Hiszpanią a kanałem La Manche. Tam opóźnienie wyniesie zapewne dobę plus kilka godzin.
Są oczywiście serwisy z pozycjonowaniem GPS, lecz nie znamy żadnego darmowego, który moglibyśmy udostępnić publicznie.
Mamy już więcej informacji na temat terminów dotyczących poszczególnych etapów podróży, co pozwala nam na uzupełnienie niektórych dat w naszym własnym śledzeniu transportu.
Znamy również nazwę statku jakim mają popłynąć towary dla Państwa. Link do śledzenia jego aktualnej pozycji znajduje się w punkcie 4 śledzenia transportu.
Poniżej załączamy zrzut z ekranu z trackingu MAERSK. Wynika z niego, że statek IRENES RAY po wypłynięciu z portu Mundra na północy Indii, popłynie w odwrotnym kierunku niż do Europy, bo na Sri Lankę, gdzie w porcie Colombo kontener zostanie przeładowany na inny statek – EUGEN MAERSK, który popłynie już do docelowego Hamburga. Na razie MAERSK podtrzymuje datę dopłynięcia do celu w dniu 22 marca.
Wszystkie zamówienie towary są już gotowe do wysłania do Polski. Kontener jest już podstawiony do zakładu produkcyjnego naszego partnera i jest w trakcie załadunku. Jeszcze dziś go opuści, a następnie przejdzie 48-godzinny proces fumigacji oraz odprawę celną w najbliższym punkcie celnym. Następnie zostanie przetransportowany do portu morskiego Mundra (koleją lub ciężarówką), gdzie będzie oczekiwał na załadunek na statek – zwykle od kilku dni do tygodnia czasu.
Przewoźnikiem jest firma spedycyjna MAERSK, która podaje, że Państwa kontener dopłynie do portu morskiego w Hamburgu 22 marca, zatem w punkcie 4 w części „ŚLEDZENIE TRANSPORTU” wprowadziliśmy właśnie tą datę. Jest to oczywiście termin orientacyjny i prawie na pewno zmieni jeszcze się o kilka dni. Więcej szczegółów MAERSK na razie nie podaje.
W punkcie 2 wstawiliśmy jeszcze jedną datę – dotyczącą spodziewanego terminu dostarczenia kontenera do portu Mundra, ale to jest już tylko nasza estymacja a nie MAERSK.
„STATYSTYKA PRODUKCYJNA” zostaje przesunięta pod „ŚLEDZENIE TRANSPORTU”, które w tej chwili staje się ważniejsze.
AKTUALIZACJA – g. 15.29 naszego czasu
Kontener został załadowany i opuścił już zakład produkcyjny. Uzupełniamy datę w punkcie 1 odpowiednio i przechodzimy do punktu 2.
Dziś niestety nie wydłuży nam się zielony słupek w statystyce produkcyjnej. Jest to spowodowane celebrowaniem dziś ważnego święta przez indyjskich pracowników fizycznych – takich jak stolarze, ślusarze, mechanicy itd.
„Vishwakarma Jayanti” jest świętowane głównie w warsztatach i halach produkcyjnych na terenie zakładów pracy. Jest świętem ruchomym i jest obchodzone w różnych terminach w zależności od rejonu Indii. W przypadku rejonu zachodnio-północnego, a w takim znajduje się zakład naszego partnera, w tym roku święto to wypada dzisiaj, czyli 3 lutego.
Więcej informacji nt. święta Vishwakarma Jayanti z angielskiej Wikipedii (niestety brak wersji polskiej): LINK, oraz szerzej z ciekawego indyjskiego bloga (również po angielsku): LINK
Vishwakarma – architekt wszechświata:
Fot.: Wikimedia Commons, Link
Niemniej, jesteśmy już na samej końcówce pracy. Wszystkie rzeczy zostały już fizycznie wykonane. Większość z tych, które jeszcze nie są całkowicie gotowe (na dziś jest to 24% wszystkich pozycji) oczekuje tylko na wykończenie, a to jest już najszybsza część pracy. Tylko w przypadku 3 rzeczy czekamy na poprawki konstrukcyjne i wykończenie.
Spodziewamy się, że do ok. połowy przyszłego tygodnia wszystkie prace zostaną zakończone i transport będzie gotowy do wyruszenia w podróż do Polski.
Tak jak pisaliśmy 26 stycznia, oznaczałoby to ok. 2-tygodniowe opóźnienie wysłania transportu z zakładu, co z kolei oznacza, że do nas dotrze on mniej więcej w planowanym terminie, czyli pod koniec marca.
*O ile oczywiście nie wystąpią jakieś nadzwyczajne przeszkody na terenie Indii (może np. chodzić o zbyt długie oczekiwanie na załadunek na statek w porcie Mundra) lub w trakcie podróży morskiej (np. zator w Kanale Sueskim, czy sztorm przed którymś z portów europejskich uniemożliwiający wpłynięcie statku do portu nawet przez kilka dni, co się zdarzało).
Dziś mija zaplanowany termin wyjazdu kontenera z Państwa zamówieniami z zakładu produkcyjnego w Indiach.
Jednak jak widać po statystce produkcyjnej, ładunek nie jest jeszcze gotowy do opuszczenia zakładu. Mamy jednak zapewnienie, że cały ładunek będzie gotowy do wysłania w ciągu tygodnia.
Opóźnienie to nie oznacza automatycznego przesunięcia terminu realizacji zamówień, ponieważ w każdym zakładanym czasie podroży kontenera mamy ok. 2-tygodniowy zapas czasowy. Jeśli w trakcie podróży nie wystąpią nadzwyczajne przeszkody (np. ponad 2-tygodniowe oczekiwanie w porcie na załadunek na statek zamiast standardowych kilku dni, lub zator w Kanale Sueskim), to powinniśmy zdążyć na prognozowany termin realizacji.
Na tej stronie udostępniamy Państwu możliwość śledzenia transportu z zamówieniami z orientacyjną datą realizacji 24 marca – począwszy od zakładu produkcyjnego naszego partnera w Indiach, po nasz magazyn pod Warszawą.
Wstawienie prognozowanych dat do poszczególnych etapów podróży będzie możliwe w momencie kiedy już kontener wyruszy w drogę. W tej chwili wstawiliśmy tylko dwie – planowaną datę opuszczenia zakładu oraz prognozowaną datę dotarcia do naszego magazynu, czyli „orientacyjną datę realizacji”.
W przypadku zrealizowania się któregoś z etapów podróży, będziemy wstawiali realne daty w miejsca symboli pauzy, oraz odpowiednio modyfikowali późniejsze prognozowane daty, o ile będzie to konieczne.
Link do śledzenia pozycji statku podamy Państwu kiedy będziemy już mieli potwierdzenie rezerwacji u przewoźnika i poznamy nazwę oraz datę wypłynięcia statku.
Prócz tego, w tej kolumnie będziemy zamieszczali wszelkie istotne informacje na temat tego transportu.
Najpierw jednak cały towar zamówiony na ten transport musi zostać całkowicie wyprodukowany i przygotowany do podróży. Nad samym śledzeniem transportu widać bieżącą statystykę produkcji, która będzie się już dość szybko i prawie codziennie zmieniać. Gdy już wszystko będzie całkowicie gotowe, statystykę produkcyjną przesuniemy w inne miejsce i skupimy się na śledzeniu transportu.
Zachęcamy Państwa do zachowania sobie adresu do tej strony do momentu dostarczenia transportu do naszego magazynu.