Lockdown w Radżastanie obowiązujący od 10 do 24 maja został przedłużony do 8 czerwca.
Więcej szczegółów w artykule India Today.
Zapewne wszyscy Państwo doskonale już wiedzą, że sytuacja w Indiach wywołana pandemią jest bardzo trudna.
Dotychczas nie podejmowaliśmy zbyt pochopnych decyzji co do losów najbliższego i przyszłych transportów, ponieważ pod względem obostrzeń sytuacja jest mimo wszystko dużo lepsza niż rok temu, kiedy to w podobnym okresie rząd Indii wprowadził całkowity lockdown na dwa miesiące.
Od około tygodnia obowiązuje zakaz pracy w weekendy (normalnie w tego typu zakładach produkcyjnych pracuje się 7 dni w tygodniu) oraz zabroniono pracy po godzinie 17 (zwykle wszyscy pracownicy w naszym zakładzie pracowali do 18, a niektórzy przez całą noc). Nie były to więc utrudnienia na tyle poważne, aby mogły zagrozić terminowości realizacji zamówień.
Niestety dalsze ograniczenia, które zostały wprowadzone dziś (tj. 4 maja), są na tyle odczuwalne i utrudniające pracę, że nie możemy już ich zignorować i zmuszeni jesteśmy do podjęcia trudnej decyzji o czasowym wydłużeniu możliwego przesunięcia terminu realizacji zamówień ze standardowych 3 tygodni do 2 miesięcy.
Przede wszystkim zakazano wprowadzania na teren zakładu produkcyjnego jakichkolwiek materiałów czy półproduktów z zewnątrz. Uniemożliwia to zaopatrzenie zakładu w niezbędne materiały oraz kooperację z podwykonawcami niektórych elementów czy półproduktów. Producenci mogą pracować tylko na bazie tych zapasów, które aktualnie znajdują się na terenie zakładu.
Co prawda sprytni Indusi radzą sobie w tej sytuacji przemycając różne rzeczy w prywatnych samochodach, lecz jest to zaledwie półśrodek i na dłuższą metę nie może konkurować z normalnymi sposobami zaopatrzenia.
Następnym problemem jest zakazanie lokalnego i komercyjnego ruchu kołowego (np. mniejsze czy większe ciężarówki). Mogą się poruszać jedynie te, które przewożą ładunki bezpośrednio na eksport.
Dodatkowo nałożono procentowe ograniczenie na ilość pracowników, którzy mogą pracować w zakładzie w danej chwili. Ustalono ten limit na 30% załogi. Pozostały również w mocy dotychczasowe obostrzenia, tj. zakaz pracy w weekendy i po godz. 17.
Z czym to się wiąże?
Skutkiem dla Państwa będzie brak możliwości anulowania zamówienia przez okres 2 miesięcy po przekroczeniu terminu realizacji zamówienia, który był prognozowany w momencie jego składania. Dopiero po upływie tego okresu będzie przysługiwało Państwu prawo do rezygnacji z zamówienia i zwrotu wpłaconej opłaty wstępnej w pełnej wysokości. Rezygnacji nie trzeba będzie uzasadniać, a zwrotu dokonamy najpóźniej w ciągu 24 godzin na wskazane konto bankowe.
Naturalnie wolę anulowania zamówienia będzie można zgłosić w każdej chwili przed upływem tego terminu, lecz w takiej sytuacji Klient nie będzie miał prawa do zwrotu opłaty wstępnej.
Dla pełnej jasności należy dodać, że będziemy respektować wcześniej zawarte umowy. Klienci, którzy złożyli zamówienia przed wprowadzeniem tej zmiany (tj. przed 05.05.2021), będą mieli prawo do anulowania zamówienia i zwrotu opłaty wstępnej w oparciu o wcześniej obowiązujący okres możliwego przesunięcia daty realizacji zamówienia, czyli już po upływie 3 tygodni po prognozowanym terminie realizacji.
Jak długo to potrwa?
Zależy to wyłącznie od dalszego rozwoju sytuacji i przyszłych decyzji rządu Indii.
Optymistyczne są dwie kwestie:
– Na pewno władze Indii będą robić wszystko by nie dopuścić do sytuacji, która miała miejsce w zeszłym roku. Skutki 2-miesięcznego całkowitego lockdownu były bardzo poważne i bolesne dla gospodarki Indii. W tej chwili Indii już na to nie stać, mówi się o tym otwarcie.
– Zdaniem indyjskich ekspertów szczyt zakażeń przypadnie jutro (tj. 5 maja) i po tej dacie ilość przypadków infekcji zacznie się obniżać. Biorąc pod uwagę niechęć rządu Indii do stosowania lockdownów w różnej formie, należy się spodziewać decyzji o luzowaniu restrykcji. Oby tak było.
Czasowa zmiana Regulaminu sklepu dotyczącego zamówień
W związku z wydłużeniem okresu możliwego przesunięcia daty realizacji zamówień, wprowadziliśmy stosowaną zmianę w puncie V ust. 5 Regulaminu dla zamówień. Słowa „3 tygodni” zostały zastąpione przez „2 miesiące”.
Zmiana to będzie obowiązywała do momentu ustania przyczyn jej wprowadzenia. O powrocie do poprzednich zasad poinformujemy Państwa odpowiednim komunikatem na głównej stronie naszego serwisu.
Liczymy na Państwa wyrozumiałość.
Orange Tree